Wirtualna recepcja przyszłością hotelarstwa?
Dowiedz się więcej

Nawet gdyby nie pojawiła się epidemia koronawirusa i zmiany z nią związane, hotelarze poszukiwaliby rozwiązania, które pozwoli na automatyzację procesu meldowania i wymeldowania Gości. Self-check-in i self-check-out nie zastąpią w całości hotelowej recepcji, ale są jej idealnym uzupełnieniem.

Zameldowania dokonuje się jeszcze przed przyjazdem do hotelu bądź w drodze do niego, przez przeglądarkę internetową, również na telefonie. Takie rozwiązanie idealnie sprawdza się w kilku przypadkach. Najlepszym przykładem jest konferencje, kiedy melduje się jednocześnie wiele osób. To rozwiązanie docenią również klienci, którzy decydują się na przyjazd w godzinach nocnych.

Jak działa samodzielny meldunek?

Gość składa rezerwację (bezpośrednio na stronie hotelu bądź przez dowolny serwis rezerwacyjny), która jest widoczna w systemie hotelowym. Następnie Gość otrzymuje wiadomość SMS lub e-mail z linkiem do strony WWW. Na tej stronie uzupełnia konieczne dane osobowe oraz decyduje się na zgody marketingowe. W tym miejscu może również podać dane do wystawienia faktury. Po wypełnieniu i wysłaniu formularza Gość otrzymuje kolejną wiadomość tekstową z kodem PIN do pokoju. Po przyjeździe do hotelu będzie mógł zupełnie pominąć kontakt z recepcją i od razu udać się do pokoju.

Co z płatnościami za pobyt?

O tym jak pobierana jest płatność za pobyt decyduje hotel. Może być rozliczana zarówno przy meldunku, jak i wymeldowaniu Gościa. Przy self-check-in po wypełnieniu danych Gość jest przekierowywany na stronę płatności elektronicznych. Podobnie przy self-check-out. Gość otrzymuje link do strony, na której weryfikuje dane (w tym dane płatnika), następnie przenoszony jest na stronę, na której może opłacić pobyt. W obu przypadkach faktura wysyłana jest na wcześniej podany adres mailowy.

zdalny_checkin_wiz_3

Dlaczego warto?

Poczucie bezpieczeństwa

to idealne rozwiązanie dla Gości, którzy chcą uniknąć kontaktu ze zbyt dużą ilością ludzi

Wygoda i komfort

Gość może przyjechać o każdej porze dnia i nocy mając pewność, że nie straci czasu na czekanie w kolejce. Nie musi się również martwić porą wymeldowania

Ułatwienie dla zagranicznych turystów

to rozwiązanie działa również w języku angielskim, tym samym eliminuje ewentualne problemy komunikacyjne

Automatyzacja procesów

Branża turystyczna jest tą, w której w ciągu ostatnich lat zachodzą największe zmiany. Do hoteli w Polsce i na świecie śmiało wkraczają nowoczesne technologie. Pozwalają one na usprawnienie i przyspieszenie większości procesów, z którymi mamy do czynienia na co dzień. Samoobsługa jest kierunkiem, w którym idą zarówno małe obiekty, jak i duże sieci. Automatyzacja znacznie przyczynia się do szybszego wykonywania zadań. Dzięki temu obsługa może skupić się na Gościu, aby pobyt w Twoim hotelu był dla niego niezapomnianym przeżyciem.