Samoobsługowe hotele.
Bezpieczna przyszłość już teraz.

Slider

Już od niespełna dekady funkcjonuje w Polsce pierwszy hotel norweskiej grupy kapitałowej Puro. Dzisiaj sieć ma już siedem obiektów w naszym kraju. Innowacja, jaką firma wprowadziła na polski rynek to całkowita samodzielność gości hotelowych. Z założenia wszystkie obiekty tej firmy, mają oferować najwyższy standard w relatywnie niskiej cenie. Czy warto pójść drogą nowych technologii i zmienić strategie? Czy w trudnych czasach epidemii takie obiekty są bezpieczniejsze?

Samoobsługa - jakość, której oczekują Klienci

Według branżowych badań dotyczących oczekiwań gości, najbardziej pożądane w obiektach są bezpieczeństwo i nowe technologie. Gwarancją powinna być też sprawna i szybka obsługa. Coraz więcej nowych hoteli, które pojawiają się na rynku stawia właśnie na informatyzację i automatyzację. Wdrożenie inteligentnych systemów motywuje głównie mniejsze zaangażowanie personelu w prace, które mogą być wykonywane przez urządzenia cyfrowe. Także wiele pokoi oferowanych w najpopularniejszych serwisach rezerwacyjnych jest już całkowicie bezobsługowa. W licznych przypadkach cały proces komunikacji klienta z personelem odbywa się za pomocą serwisu, aplikacji lub poprzez kontakt telefoniczny.

Goście otrzymują drogą elektroniczną wszystkie wskazówki dotyczące dostępu i pobytu w obiekcie. Większa podaż takich ofert pokazuje, że klienci chętnie wybierają kierunek. Głównie ze względu na swobodę w korzystaniu z pokoju oraz niższą cenę, która wynika z braku zaangażowania personelu.

Technologia prosta i bezpieczna

Inaczej sytuacja wygląda w dużych hotelach, gdzie do dyspozycji gości znajduje się od kilku do kilkudziesięciu pokoi hotelowych. Dotychczas administracja tak dużym zasobem była bardzo skomplikowana i wymagała zaangażowania wieloosobowego zespołu. Hotel, w którego dyspozycji jest ok. 100 pokoi zatrudnia średnio 40 pracowników. Dla porównania hotele, które korzystają z samoobsługowych systemów informatycznych zatrudniają dla takiej samej liczby pokoi tylko 16 osób. Większość pracowników obiektu to przede wszystkim pion porządkowo-techniczny, który czuwa nad pełną sprawnością obiektu. Pomimo, że cały proces meldowania (check-in) oraz wymeldowywania (check-out) opiera się na wirtualnej recepcji, to i tak zawsze można znaleźć na miejscu pracownika, który udziela niezbędnego wsparcia. Poza samoobsługową recepcją w lobby hotelowym zawsze można znaleźć service managera, z którym można się skontaktować w celu realizacji dodatkowych usług lub pomocy w korzystaniu z zasobów obiektu. Oprócz kiosku samoobsługowego w recepcji, do dyspozycji gości pozostają również tablety multimedialne w pokojach. Za ich pośrednictwem można przede wszystkim:

sterować oświetleniem, temperaturą oraz multimediami

wykonywać połączenia głosowe

ustawić budzik

wezwać roomservice

poprosić o sprzątanie pokoju

wymeldować się z pokoju

Urządzenia znajdujące się w obiekcie są skonfigurowane w taki sposób, aby ich obsługa była prosta i intuicyjna. Interfejs urządzeń jest najczęściej oparty na przejrzystej ikonografii, która jednoznacznie określa wybrane funkcje.

Wirtualna recepcja - realny zysk

Technologia, która coraz częściej pojawia się w obiektach jest nie tylko dobrze postrzegana przez klientów ale również przez inwestorów, którzy liczą na dodatkowe oszczędności. Nowopowstające obiekty są przykładem na powodzenie takich inwestycji. Samoobsługowy hotel, który wykorzystuje m.in. wirtualną recepcję i aplikacje dla personelu, przynosi zarówno pośrednie jak i bezpośrednie oszczędności, które wynikają z:

  • odciążenia personelu,
  • niższych kosztów operacyjnych,
  • skróconego czasu realizacji całej obsługi (szybszy check-in i check-out),
  • mniejszego ryzyka popełniania błędów (źle naliczonych opłat, nierozliczenia dodatkowego serwisu lub usług).

 

Obiekty, które korzystają z technologicznego wsparcia stawiają głównie na wyspecjalizowany personel, który posiada wysokie kompetencje w dziedzinie hotelarstwa i turystyki. Dla nich samoobsługowy hotel oznacza także wiele rozwiązań, które ułatwią wykonywanie codziennych obowiązków. System informatyczny oraz mobilne aplikacje w takich hotelach gwarantują także:

  • wyższą wydajność i łatwiejszą komunikację między pracownikami,
  • automatyczny obieg dokumentów i informacji,
  • wykonywanie automatycznej archiwizacji danych,
  • koncentrację zarządu firmy na ważnych strategicznie działaniach.

 

Największe oszczędności, które wynikają głównie z mniejszego zapotrzebowania obiektu na personel niższego szczebla szybką zrekompensują inwestycję. Ponadto, w dobie rozchwianego rynku pracy nic nie będzie w stanie tak bardzo ustabilizować funkcjonowania obiektu, jak zdolny do ciągłego funkcjonowania system informatyczny. Jeżeli w parze z nowymi technologiami idzie atrakcyjna cenowo oferta oraz bezpieczeństwo gości – to być może jest to klucz do pełnego zaspokojenia oczekiwań konsumentów.

Wypróbuj InteliHotel u siebie!

Zależy Ci na nowoczesnym i efektywnym zarządzaniu obiektem hotelowym?

Zostaw nam swoje dane
i sprawdź jak działa!