Polska jako kierunek turystyczny – przygotuj swój program hotelowy

Slider
Według danych opublikowanych przez Ministerstwo Sportu i Turystyki Polskę odwiedzi w tym roku ponad 20 mln zagranicznych turystów, którzy wydadzą u nas ponad 35 mld zł.* Z roku na rok rośnie nie tylko liczba odwiedzających nas cudzoziemców ale także ich poziom satysfakcji z odbytej podróży. Jak przygotować się na ich przyjęcie i dostosować swoje usługi?

Polska - atrakcyjna nie tylko turystycznie

Zainteresowanie naszym krajem, jako kierunkiem turystycznym rozwija się od niespełna dekady. Coraz częściej można spotkać polskich przedstawicieli organizacji turystycznych na międzynarodowych targach, chętniej wykorzystujemy nowoczesne narzędzia marketingowe i potrafimy budować pozytywny wizerunek Polski za granicą. Przyjeżdżający do nas turyści postrzegają nasz kraj jako bezpieczny, atrakcyjny turystycznie i posiadający bogatą bazę hotelową. Powodów, dla których obcokrajowcy wybierają ten kierunek jest coraz więcej. Wśród nich dominują jednak:

  • turystyka – ponad jedna czwarta zagranicznych gości deklaruje ten cel, jako podstawowy. Doceniają nie tylko atrakcje wielkich miast ale także uroki mniejszych miejscowości, które oferują dostęp do walorów krajobrazowych. Z pewnością naszym silnym atutem jest także szesnaście obiektów wpisanych na światową listę UNESCO, co stawia nas pod tym względem na ósmym miejscu w Europie
  • biznes – coraz częściej przybywają do nas goście spoza kontynentu. Wielu z nich łączy priorytetowy cel biznesowy z planami turystycznymi. Sprzyjająca nam sytuacja geopolityczna oraz osadzanie się wielkiego biznesu nad Wisłą, jako centrum Europy środkowo-wschodniej – to również wpływa na większą liczbę podróży do Polski
  • medycyna – od lat najchętniej przyjeżdżającymi do Polski obcokrajowcami są Niemcy, Rosjanie i Ukraińcy. Ze względu na bliskie sąsiedztwo korzystają bardzo często z usług medycznych i prozdrowotnych. Turyści z krajów Europy zachodniej mogą liczyć nie tylko na dużo niższe ceny usług ale również na ich wysoką jakość. Nasi wschodni sąsiedzi chętnie korzystają z oferty świadczonej przez sanatoria i miejscowości uzdrowiskowe
  • poszukiwanie korzeni – prawie co piąty zagraniczny turysta przybywający do Polski deklaruje polskie pochodzenie. Choć cel turystyczny jest dla nich celem podstawowym to ich przyjazd jest zazwyczaj konkretnie ukierunkowany. Są przy tym nastawieni na poznawanie tradycji i polskich zwyczajów
  • turystyka zakupowa – w ubiegłym roku 1,2 mln turystów odwiedziło nasz kraj głównie w celach zakupowych. Dla gości z zachodniej jesteśmy nadal jednym z najtańszych krajów. Dużo wcześniej zaczynają się u nas również wyprzedaże. Można u nas spotkać praktycznie wszystkie światowe marki w prawie pięciuset galeriach handlowych w całym kraju.

Kiosk samoobsługowy sposobem na komunikację

W tym roku w celach turystycznych odwiedzili nas mieszkańcy 43 krajów. Większość z nich wybierając miejsce pobytu za priorytet stawia możliwość porozumiewania się w języku obcym, szczególnie angielskim. Trzeba jednak pamiętać, że najchętniej przybywają do nas turyści z takich krajów, jak Niemcy, Rosja, Ukraina, Irlandia i Wielka Brytania. Zatrudnienie kadry, która posługuje się co najmniej trzema językami obcymi wiąże się przede wszystkim z wysokim kosztem wynagrodzenia. Alternatywną formę obsługi klienta stanowią kioski samoobsługowe i dedykowane aplikacje, które łączą wiele funkcjonalności:

  • intuicyjne, przejrzyste menu – menu każdego urządzenia i aplikacji może zostać dostosowane do potrzeb obiektu
  • dostęp do oferty – za pomocą urządzeń można zamawiać wszystkie usługi i produkty oferowane przez obiekt
  • kontakt – interaktywne urządzenia zapewniają obustronną komunikację pozwalającą na stały kontakt z gośćmi hotelowymi
  • komunikacja marketingowa – gromadzenie danych, które dotyczą preferencji gości oraz baza mailingowa to doskonałe zaplecze do prowadzenia działań marketingowych
  • wielojęzyczność – urządzenia interaktywne (kioski, aplikacje) mogą zostać wyposażone w wielojęzyczny interfejs, który zapewnia bezproblemową komunikację gości z obiektem bez względu na personalne bariery językowe.

Program hotelowy wsparciem obsługi zagranicznych gości

Rozwój turystyki i napływający do naszego kraju zagraniczni goście to wielka szansa dla polskich obiektów hotelowych. Do kolejnych wizyt w Polsce zachęcają pozytywne rekomendacje o naszych hotelach i lokalach gastronomicznych, które coraz częściej słyszane są również poza Europą. Liczne atrakcje oraz walory turystyczne są podkreślane równie często jak szybki rozwój technologiczny widoczny na każdym kroku. Zastosowane programu hotelowegokiosku samoobsługowego i współpraca z mobilnymi aplikacjami znacznie ułatwia komunikację i sposób obsługi każdego gościa. Dzięki zarządzaniu hotelem w sposób nowoczesny turyści wyjadą zadowoleni, z dużą szansą na powrót właśnie do tego samego obiektu.

*źródło: PAP, Puls Biznesu

Wypróbuj InteliHotel u siebie!

Zależy Ci na nowoczesnym i efektywnym zarządzaniu obiektem hotelowym?

Zostaw nam swoje dane
i sprawdź jak działa!