Kiosk hotelowy - wsparcie recepcji
Dowiedz się więcej

Rosnąca konkurencyjność na rynku hotelowym zmusza osoby zarządzające obiektami do szukania innowacyjnych technologii, które nie tylko zoptymalizują pracę, ale też nadadzą mu atrakcyjności. Pojawiające się narzędzia wspierają nie tylko personel, ale też ułatwiają komunikację z gościem. Które wybrać rozwiązania i jakie dają korzyści?

Technologie na recepcji

Zastosowanie pełnego wsparcia na recepcji w formie systemu rezerwacyjnego, elektronicznej karty meldunkowej czy nawet samoobsługowego kiosku to tylko kilka opcji dla inteligentnego hotelu, który dba o sprawną obsługę gościa. Wdrożenie takich narzędzi to równocześnie kontrola kosztów w hotelu. Każdy element, który skróci czas obsługi i oczekiwania gościa jest na wagę złota.

Kiosk samoobsługowy nowym sposobem obsługi w hotelu

Świetnym przykładem usprawniającym pracę recepcji oraz nadającym hotelowi innowacyjny wizerunek jest kiosk samoobsługowy. Hotelarze powinni pamiętać, że kioski przy recepcji można dostosować do indywidualnych potrzeb zarówno od strony wizualnej (kolor, rozmiar, sposób montażu), jak i technicznej (np. wbudowane moduły kart lojalnościowych, terminale płatnicze). Do głównych zadań kiosku należy zameldowanie (check-in) i wymeldowanie (check-out) gościa bez kontaktu z recepcją. Obsługa dotyczy nie tylko gościa z wcześniejszą rezerwacją ale również klienta typu Walk-in.

Kiosk samoobsługowy automatycznie wydaje kartę lub drukuje kod do zamków elektronicznych. W taki sposób można błyskawicznie uzyskać dostęp do swojego pokoju. Obsługa kart płatniczych oraz możliwość wysyłki faktury na maila to kolejne elementy usprawniające meldunek. Atutem kiosku hotelowego jest również intuicyjność i możliwość zmiany języka aplikacji, co znacznie upraszcza korzystanie z technologii dla gości zagranicznych. Posiadając rezerwację check-in na kiosku hotelowym wykonasz w trzech krokach:

Kiosk hotelowy - krok pierwszy
wprowadź kod potwierdzenia rezerwacji lub zeskanuj QR kod
zweryfikuj szczegóły rezerwacji, zaznacz zgody marketingowe
odbierz kartę lub PIN pokoju

Co więcej, kioski samoobsługowe pełnią również funkcję dodatkowej powierzchni reklamowej, która pozwala zwiększyć efektywność działań marketingowych. Na monitorze urządzenia można umieścić informacje o obiekcie, dodatkowych usługach (np. zabiegów SPA, wypożyczenie sprzętu, gastronomii) lub aktualnych promocjach bądź akcjach specjalnych, np. „Pakiety weekendowe z rabatem 30%”.

Decydując się na wdrożenie takich nowoczesnych rozwiązań należy przede wszystkim przygotować personel do nowego stylu pracy. Najważniejsze jest przecież budowanie innowacyjnego hotelu, w którym gość będzie się czuł swobodnie i komfortowo. Klient musi być zadowolony z pobytu, bo jego pozytywna opinia oraz rekomendacje dają szansę na kolejne wizyty.