IGHP pomogło stworzyć wytyczne dla hoteli po ponownym otwarciu

Slider

Izba Gospodarcza Hotelarstwa Polskiego w ramach zespołu ds. hoteli branżowego sztabu kryzysowego opracowała wytyczne do zastosowania dla hoteli po ich ponownym otwarciu. W ramach odmrażania gospodarki otwarcie obiektów hotelowych ma przebiec w drugim etapie, a hotelarze muszą się w pełni przygotować na przyjęcie gości i powrót personelu, których komfort i bezpieczeństwo to priorytet. Wspomniany wcześniej zespół 24 kwietnia przesłał do Ministerstwa Rozwoju rekomendacje dotyczące protokołów bezpieczeństwa.

Ponowne otwarcie obiektów hotelowych to sprawa istotna zarówno z punktu widzenia miejsc pracy, jak i dalszego funkcjonowania ważnych dla infrastruktury turystycznej Polski hoteli. Wypracowanie i wdrożenie nowych norm bezpieczeństwa dotyczą zarówno instytucji państwowych, jak i samych obiektów krótkotrwałego zakwaterowania. Normy te muszą być możliwe do spełnienia dla hoteli. Wprowadzenie czegoś, czego hotele nie będą w stanie przestrzegać spowoduje, że finalnie nie będą gotowe na przyjęcie gości. To oznacza, że mimo “luzowania” gospodarki, nie będą mogli otworzyć ponownie swoich obiektów.

Jakie rozwiązania zostały zaproponowane?

Rozwiązania podzielone są na trzy części: procedury zapobiegawcze, zapewnienie bezpiecznych odległości pomiędzy pracownikami obiektu, gośćmi oraz zapewnienie środków higieny, a także sposób postępowania w przypadku potwierdzenia zakażenia wirusem Covid-19 na terenie obiektu. 

Wśród propozycji znajdują się m.in.: 

  • Mierzenie temperatury gościom i pracownikom 
  • Zmiany w regulaminie obiektu dotyczące nowych zasad bezpieczeństwa 
  • Zamknięcie obiektu i restauracji dla osób, które nie są w nim zakwaterowane 
  • Wynajem części infrastruktury dodatkowej (np. sauna, siłownia) dla osób zakwaterowanych razem 
  • Ogólnodostępne dozowniki z płynem do dezynfekcji rąk (w naszej ofercie znajduje się automat do bezdotykowego odkażania rąk – Cleanline24) 
  • Ograniczenie liczby osób w salach konferencyjnych i restauracji 
  • Rezygnacja z bufetu  
  • Zmniejszenie liczby osób, które mogą mieszkać w tym samym pokoju 
  • Dezynfekcja, ozonowanie i wietrzenie obiektu 

Pełną listę znajdziecie na oficjalnej stronie IGHP. 

Odnajdźmy się w nowej rzeczywistości

Epidemia Covid-19 już zmieniła podejście ludzi do bezpieczeństwa. Jeśli hotelarze nie zapewnią gościom i pracownikom odpowiednich standardów mogą mieć problem z pozyskaniem rezerwacji w obiekcie. To z pewnością będzie coś, na co klienci będą zwracali uwagę w najbliższym czasie, więc warto poświęcić na to czas i odpowiednio się przygotować na ponowne otwarcie swojego obiektu.

Wypróbuj InteliHotel u siebie!

Zależy Ci na nowoczesnym i efektywnym zarządzaniu obiektem hotelowym?

Zostaw nam swoje dane
i sprawdź jak działa!