CRM i system hotelowy do obsługi sektora MICE - co wybrać?

Slider

Turystyka biznesowa generuje coraz większe zyski i zaczyna przodować w sektorze turystycznym. Dziś to pojęcie wydaje się być zbyt wąskie i chętniej używa się określenia MICE, które dotyczy wszystkich elementów składających się na rozwój przemysłu turystyki biznesowej. Jak na nowo spojrzeć na wyjazdy biznesowe? Jaki wybrać program hotelowy i CRM do obsługi tego typu gości?

Zaplecze techniczne i usługi dla MICE

Jeszcze kilka lat temu wydawać się mogło, że rewolucja cyfrowa pochłonie także spotkania biznesowe, które ograniczą się całkowicie do maili i do wideokonferencji. Dzieje się jednak zupełnie odwrotnie i zamiast wirtualnych spotkań coraz częściej stawia się na spotkania bezpośrednie, które rzadko realizują wyłącznie cel zawodowy. Według statystyk, turystyka biznesowa jest najprężniej rozwijającym się sektorem całej turystyki. Szacuje się, że do Polski w celach biznesowych przyjechało w ubiegłym roku ponad 5 mln osób. To prawie dwa razy więcej niż przed pięcioma laty, gdy przedsiębiorcy rozpoznali Polskę jako świetną destynację dla celów biznesowych. Dzieje się tak za sprawą kilku czynników, które dla branży MICE mają kluczowe znaczenie:

  • nowoczesne obiekty hotelowe z pełnym zapleczem konferencyjnym,
  • dobra komunikacja logistyczna (liczne połączenia lotnicze i nowe autostrady),
  • profesjonalna obsługa eventowa,
  • dostęp do usług specjalistycznych (tłumacze, convention bureau, media),
  • szeroka usługa gastronomiczna.

Duże znaczenie dla rozwoju MICE mają również czynniki ekonomiczno-polityczne, które inspirują wiele działań w ramach turystyki biznesowej: kondycja gospodarcza kraju, pozycja polityczna na arenie międzynarodowej a także wielkość rynku.

Do niedawna wszystkie podróże, które miały jakikolwiek związek z życiem zawodowym były traktowane jako wyjazdy służbowe. W turystyce jednak taki wyjazd jest przeciwstawny do podróży turystycznej, która jest nastawiona przede wszystkim na czerpanie przyjemności i rekreację. Turystyka biznesowa jest w pewnym sensie połączeniem samej turystyki z celem zawodowym, a podróż służbowa to tylko jeden z celów, który może być realizowany w ramach MICE. Do pozostałych zaliczają się:

  • podróże handlowe do kontrahentów,
  • udział w spotkaniach, targach i konferencjach,
  • wyjazdy motywacyjne,
  • występy na prezentacjach,
  • udział w szkoleniach lub kursach.

Każde z wymienionych przedsięwzięć od standardowego wyjazdu turystycznego odróżniają przede wszystkim trzy czynniki tj. koszty wyjazdu pokrywane są przez firmę, miejsce docelowe wybiera organizator i jest możliwość wyjazdu przez cały rok.

Polskie firmy doskonale odnalazły się w nowych realiach traktując turystykę biznesową jako ważną część przemysłu turystycznego, który stawia konkretne wymagania. Potencjał drzemiący w MICE (meetings, incentive, conferences, events) dostrzegły również samorządy, które na własną rękę dbają o convention bureau, czyli promocję miasta jako miejsca organizacji wielkich targów i konferencji. Charakterystyczna dla całej branży jest możliwość dowolnego wyboru destynacji bez względu na lokalizację geograficzną lub znajdujące się w pobliżu walory turystyczno-krajobrazowe.

MICE czyli możliwości

Turystyka biznesowa choć istnieje niemal  od zawsze na rynku, to jednak w formie nowej branży jest czymś, co daje szereg możliwości. Najistotniejszym wyzwaniem dla branży wydaje się być umiejętność skorelowania wielu usług tworzących świetną ofertę, dla której warto odbyć nawet wielogodzinną podróż. Firmy, które obsługują wydarzenia z branży MICE mogą liczyć głównie na:

  • dużą liczbę zamówień lub zakupów,
  • powtarzalność zleceń,
  • racjonalne motywy zakupów produktów lub usług,
  • grupowe zakupy produktów lub usług,
  • długotrwałą więź biznesową.

Największymi beneficjentami są zarówno miasta, w których eventy są organizowane (podatki, wynajem hal targowych), jak i organizujący je przedsiębiorcy.

Hotele przygotowane na MICE

Konferencje oraz organizowane eventy powinny być perfekcyjnie obsłużone. Sektor MICE jest dosyć wymagający. Poprawnie wykonanie usługi nie jest już wystarczające aby kolejnym razem organizator z nich skorzystał. Kontynuacja współpracy może być gwarantowana tylko wtedy, kiedy wszystko przebiegnie zgodnie z planem a ponadto uczestnicy wyrażą pozytywne opinie. Na te elementy powinien zapracować również sam obiekt, w którym organizowane jest wydarzenie.

Każda składowa związana z obsługą pobytu musi być dopracowana:

Odpowiednie podejście owocuje kolejnymi kontraktami. Firmy, które profesjonalnie zajmują się MICE dobierają dostawców produktów i usług według odmiennych kryteriów, które funkcjonują w turystyce rekreacyjnej. Priorytetami najczęściej jest właśnie jakość, a nie cena, a raz wykonane profesjonalnie zlecenie z pewnością przyniesie kolejne wraz z pozytywną opinią w branży.

Wypróbuj InteliHotel u siebie!

Zależy Ci na nowoczesnym i efektywnym zarządzaniu obiektem hotelowym?

Zostaw nam swoje dane
i sprawdź jak działa!