Co wpływa na dobry wizerunek hotelu?

Slider

Praca nad wizerunkiem hotelu w dobie cyfryzacji i powszechnego dostępu do internetu stała się wymagająca i bardziej angażująca niż dotychczas. Każdy marketingowiec powinien zdawać sobie sprawę, że sposób postrzegania i opinie o hotelu to także narzędzie sprzedażowe. Na co stawiać, aby właściwie wykreować wizerunek hotelu?

Sprawnie działająca recepcja

Przed pracownikami recepcji stoi bardzo ważne zadanie, które mogą wykonać tylko raz, polega ono na wywołaniu dobrego pierwszego wrażenia. Jeżeli klient dokonał rezerwacji i chciałby tylko skorzystać z recepcji w celu meldunku – jest jeszcze szansa, że uda się naprawić ewentualne potknięcie. Gorzej, gdy potencjalny klient dopiero jest na etapie poznawania oferty – wtedy łatwo go stracić i w dodatku narazić się na negatywną opinię w sieci. Jak zatem zadbać o dobre wrażenie?

  • recepcjonista na posterunku – pusta recepcja to niestety zmora małych i średnich hoteli. Na dodatek głuchy telefon i brak informacji w formie pisemnej nie jest czymś oczekiwanym. Warto zadbać o to, żeby gość po przybyciu do recepcji mógł uzyskać dostęp do obsługi i jak najszybciej się zakwaterować;
  • niezbędne informacje podczas meldunku – dla gościa brak informacji to także informacja, oczywiście negatywna. Jeżeli nastąpiły jakiekolwiek zmiany w rezerwacji (zmiana godzin serwowania posiłków lub w ciągu dnia odbywa się serwis pokoi) – recepcja to właściwe miejsce, żeby o tym poinformować;
  • mniej znaczy więcej – ta dewiza sprawdza się także w tym przypadku. Badania konsumenckie wskazują, że “niewidoczna” obsługa to jest to, czego klienci hotelowi oczekują. Recepcjonista powinien zadawać tylko takie pytania, które posłużą do zameldowania gościa lub będą grzecznościowe i zdawkowe.
  • aparycja i pozytywna komunikacja – schludny, czysty i wyprasowany strój oraz starannie ułożona fryzura i zadbane dłonie – te elementy aparycji personelu to także część wizerunku hotelu. Dodatkowo poprawna polszczyzna i podstawowe zwroty grzecznościowe. Z pewnością nie każdy gość zwróci na to uwagę, ale także nikomu nie będą one przeszkadzały.

Jedna z największych sieci hotelowych na świecie jest właśnie na etapie wdrażania wirtualnej recepcji. Uznano, że tradycyjna forma obsługi nie jest już tak istotna jak kiedyś. Z badań wynika również, że taka zmiana jest akceptowana przez gości, którzy cenią sobie anonimowość i dyskrecję. Nowoczesne oprogramowania hotelowe także przenoszą część obsługi recepcji do świata wirtualnego, co pozwala na znacznie szybszą reakcję oraz bieżącą kontrolę stanu hotelowego.

Miła i szybka obsługa w restauracji

Obsługa hotelowej gastronomii jest także odpowiedzialna za pracę nad wizerunkiem hotelu, jako jego integralna część. Personel ma przede wszystkim za zadanie utrzymać pozytywne wrażenie i możliwie szybko spełnić oczekiwania klienta. Do osiągnięcia dobrego wrażenia nie wystarczy sukces kucharza – musi przy tym pojawić się szybki serwis i profesjonalna technicznie obsługa. Kelner czuwający nad powierzonym mu rewirem powinien przede wszystkim:

 

  • utrzymać nienaganny wygląd i nakrycie stołów konsumenckich;
  • możliwie szybko przywitać gościa i przedstawić mu kartę dań;
  • odznaczać się nienaganną aparycją;
  • poinformować o specjalności kuchni;
  • poinformować o szacowanym czasie oczekiwania na złożone zamówienie;
  • zaproponować przystawki lub aperitif;
  • przyjąć płatność w wybranej przez klienta formie.

 

Obsługa kelnerska nie powinna się jednak kończyć na wydaniu posiłku i obsłudze płatności. Warto na bieżąco kontrolować oczekiwania klienta. Profesjonalna obsługa kelnerska powinna nieustannie obserwować salę i umieć rozpoznać zachowania konsumentów.

InteliHotel - dobra organizacja i sprawne zarządzanie

Profesjonalna obsługa hotelu i sprawne zarządzanie jest także dostrzegane przez klientów, którzy z pewnością potraktują to jako atut przedsiębiorstwa. Nowoczesne oprogramowanie InteliHotel składa się z kilku dedykowanych modułów, które odpowiadają za wybrane procesy związane z gastronomią, stanowiskiem recepcyjnym, strefą SPA lub housekeepingiem. Dzięki wdrożeniu systemu zyskujemy nie tylko czas, który możemy poświęcić na inne czynności ale przede wszystkim komfort zarządzania. Każdy z modułów znajdujących się w systemie posiada szeroką funkcjonalność. Ich możliwości zaczynają się od standardowego stanowiska sprzedażowego POS, przez zarządzanie restauracją i hotelem, po szczegółowe raportowanie i wykonywanie złożonych analiz, porównujących dane według różnorakich kryteriów.

Wypróbuj InteliHotel u siebie!

Zależy Ci na nowoczesnym i efektywnym zarządzaniu obiektem hotelowym?

Zostaw nam swoje dane
i sprawdź jak działa!