Jak wybrać program do zarządzania siecią hoteli?

Program do obsługi hotelu musi pozwalać na szybką kontrolę danych i procesów, przejrzystą analitykę, przyjazne budżetowanie, a na poziomie obsługi gości – na bezproblemowe i błyskawiczne działania personelu. Wybór odpowiedniego oprogramowania jest bardzo ważny dla optymalnego funkcjonowania całej sieci. Jakie kryteria trzeba wziąć pod uwagę przy jego wyborze?

Bogactwo funkcji i modularna budowa

Recepcja, gastronomia, rachunkowość, obsługa imprez, rezerwacje internetowe, aplikacje dla personelu, strefa SProgram do zarządzania siecią hoteli - monitor komputeraPA&Sport, telewizja hotelowa, kontrola dostępu, a to jeszcze nie wszystko? Jak połączyć wszystkie działy w jednym programie? System powinien obejmować wszystkie aspekty działania hotelu, które wiążą się z przepływem informacji i danych.

Kluczowym narzędziem jest moduł do centralnego zarządzania siecią. Taki, który umożliwia definiowanie warunków prowadzenia działalności przez sieć i usprawnia procesy planowania oraz zarządzania siecią.

Dużym atutem jest również moduł analizy danych finansowych, który zapewnia kontrolę i ocenę działalności. Moduł powinien dawać dostęp do:

  • analiz rentowności,
  • poziomu kluczowych wskaźników,
  • importu danych z systemów zewnętrznych,
  • oceny kosztów,
  • graficznego przedstawienia sytuacji przedsiębiorstwa,
  • możliwości ustalania budżetów rocznych i prognoz krótkoterminowych.Program do zarządzania siecią hoteli - PMC

Wszystkie dane finansowe firmy powinny być dostępne w jednym module – jak to ma miejsce w narzędziu Profit Management Center.

Modularna budowa ma z kolei znaczenie dla dopasowania rozwiązania do etapu rozwoju obiektu. Dzięki takiej budowie, poszczególne podsystemy mogą być wdrażane w zakresie dopasowanym do aktualnych potrzeb z możliwością rozbudowy w przyszłości.

Modularnym systemem jest program InteliHotel. Każdy właściciel może dostosować program do swoich potrzeb, dzięki czemu nie ma nieużywanych i niepotrzebnych modułów, które sprawiają, że system jest mało przejrzysty. Funkcjonalność jest jednym z najważniejszych kryteriów przy wyborze systemu.

Wsparcie serwisowe

Niemal równie ważna, jak funkcjonalność systemu jest jakość serwisu i zasady korzystania z niego. W przypadku problemu ze wpisaniem rezerwacji czy raportem potrzebna jest natychmiastowa reakcja. Błędem jest wybór wsparcia serwisowego, którego tempo odpowiedzi wstrzymuje działanie systemu i pracę personelu. LSI Software posiada szerokie zaplecze serwisowe. Dzięki wieloletniemu doświadczeniu w tworzeniu systemów hotelowych serwis jest w stanie odpowiedzieć na każde pytanie i szybko naprawić pojawiający się problem.

Intuicyjność

Program do zarządzania siecią hoteli - PMC

Dużo modułów, wiele funkcjonalności, wszystko w jednym programie – w niektórych systemach oznacza to bardzo skomplikowany panel i trudności w dotarciu do odpowiednich informacji. Ważnym czynnikiem przy wyborze systemu jest więc jego intuicyjność.

Personel sieci hotelowej powinien bez problemu poruszać się po modułach dla niego istotnych. Wyszkoleni pracownicy będą znali każdą funkcjonalność systemu, ale przy zatrudnieniu nowego pracownika pojawia się konieczność przeszkolenia. To pociąga za sobą koszty oraz wydłuża czas wprowadzenia nowozatrudnionego do pracy. Im bardziej system będzie intuicyjny, tym szybciej można wdrożyć każdą kolejną nową osobę.
Tworzenie zaawansowanych raportów z wieloma zróżnicowanymi danymi może sprawiać problem nawet wykształconej w tym kierunku osobie, jeśli dostęp do liczb wiąże się z ich eksportem z wielu różnych formularzy i tabel. Może to również skutkować pojawiającymi się błędami. Ważne więc, aby używany system integrował wszystkie działy, a znalezienie potrzebnych danych nie zajmowało dużo czasu.

Cena

Wbrew pozorom to najmniej ważne kryterium. Nie warto oszczędzać na programie, który pomaga prawidłowo i efektywnie działać całej sieci hoteli.

Czasem wybór najtańszego na rynku systemu skutkuje wielkimi stratami w przyszłości. Brak dopasowanych modułów, brak integracji pomiędzy różnymi działami w hotelu może poważnie utrudniać pracę i obsługę gości hotelowych. Konieczność częstego serwisu i stałego borykania się z problemami wpływa negatywnie na morale pracowników i może obniżyć jakość obsługi klientów.

Zintegrowany system dopasowany do potrzeb konkretnej sieci hotelowej to najlepsza decyzja, jaką właściciel może podjąć.

Referencje

Po zebraniu informacji odnośnie funkcjonalności, intuicyjności, wsparcia serwisowego i ceny warto skonsultować się z właścicielami lub pracownikami innych sieci hotelowych. Suche dane nie będą tak istotne i cenne, jak opinia kogoś, kto systemu już używa. Taka osoba będzie znała odpowiedź na wiele nurtujących pytań, a także opowie, jak system sprawdza się w praktyce. Jeśli nie ma takiej możliwości, warto sprawdzić, czy firma, od której chcemy program kupić, posiada referencje znanych obiektów hotelowych.

Wybrane hotele, które korzystają z systemu InteliHotel:

Klienci InteliHotel

Odpowiedni system wpływa pozytywnie na każdy aspekt prowadzenia sieci hotelowej, od zadowolenia pracowników, po szczęśliwych i wracających do obiektu gości. System InteliHotel może być dostosowany do potrzeb każdej sieci hotelowej. Program do obsługi hotelu jest intuicyjny w użytkowaniu, a dodatkowo zawsze można liczyć na wsparcie serwisu. To dobry wybór do zarządzania całą siecią hotelową.

Porozmawiaj z naszym ekspertem o wyborze rozwiązania dla Twojego hotelu!

3 myśli nt. „Jak wybrać program do zarządzania siecią hoteli?

  1. Pingback: Program do obsługi hotelu od Intelihotel - jirasolutions

  2. Pingback: Jak wybrać program do obsługi zarządzanie siecią hoteli? - unasdziala.pl

  3. Pingback: Czy warto wdrożyć program do obsługi hotelu? - Ja tu tylko sprzątam !

Możliwość komentowania jest wyłączona.