Jak odpowiednio przygotować świąteczny pakiet hotelowy?
Dowiedz się więcej

Uroczysta kolacja wigilijna, dwa świąteczne dni pełne odpoczynku i magicznej atmosfery – kiedyś zawsze spędzane w domu w gronie rodzinnym. Polacy jednak coraz częściej wybierają spędzanie świąt poza domem. Jak odpowiednio przygotować ofertę, żeby zadowolić nawet najbardziej wymagających klientów i zwiększyć zyski hotelu?

Dane, które przekonają Cię do stworzenia pakietu świątecznego

Zeszłoroczny raport przygotowany dla LOT Travel pokazał, że w przeciągu dwóch lat aż 7 milionów Polaków zdecydowało się spędzić święta poza domem. Celem wyjazdów, w aż 80% przypadków, są miejsca położone w Polsce. Ponad połowa badanych wyjechała na dłużej niż 3 dni.

Okres pomiędzy Świętami Bożego Narodzenia a Sylwestrem umożliwia dłuższy wyjazd – zazwyczaj wystarczy wziąć tylko kilka dni wolnego. Na wyjazd świąteczny zdecydowała się prawie połowa badanych, z tego aż 25% osób skorzystało z płatnych noclegów.

To cenne informacje dla hotelarzy, którzy stoją przed wyzwaniem stworzenia idealnego pakietu świątecznego dla swoich gości. Wspomniane badanie zostało przeprowadzone przez firmę Kantar TNS Polska. Badani to osoby w przedziale wiekowym 23-59 lat.

Pakiet świąteczny, który zachwyci Twoich gości

Dane z poprzednich lat są niezwykle pomocne w ustaleniu najlepszych opcji pobytów świątecznych. Dostęp do szczegółowych raportów i danych pozwala wyciągnąć najlepsze wnioski. Moduł PMC w systemie POSitive Hotel ma je wszystkie.

Porównanie wyników finansowych w okresie świątecznym z kilku lat pozwala stwierdzić, które oferty były najbardziej zachęcające dla klientów. Ile pakietów sprzedaliście, czy klienci przedłużyli swój pobyt, a może wyjechali wcześniej niż planowali? Odpowiedzi na te pytania są zawarte w liczbach. Nie można zacząć planowania bez analizy lat poprzednich. Nie każda oferta musi okazać się sukcesem, ale najważniejsze to wyciągnąć z niej odpowiednie wnioski i nie popełniać tych samych błędów w kolejnych latach.

Moduł Profit Management Center daje dostęp do wszystkich raportów, które są pomocne w okresie planowania pakietów świątecznych. Mamy tu analizę rentowności w aż trzech układach: dla całego obiektu, dla konkretnych miejsc powstawania przychodu (np. restauracji czy SPA) oraz dla konkretnych produktów (np. żywność). Dzięki temu jesteśmy w stanie oszacować ilość i rodzaj potraw na ten wyjątkowy czas oraz jakie dodatkowe atrakcje powinny znaleźć się w pakiecie świątecznym.

Ile dni powinien trwać pakiet świąteczny? Nie ma na to pytanie jednoznacznej odpowiedzi, która pasuje do każdego miejsca. Sprawdź, ile trwał średni pobyt w okresie zimowym w poprzednich latach i na podstawie tego zaplanuj, ile powinien trwać w tym roku. Im lepiej dopasujemy się do klientów, tym bardziej prawdopodobne, że zdecydują się na pobyt właśnie u Was.

Analizy liczbowe pomagają nam uwzględnić wszystkie czynniki zależne od nas. Jednak zawsze warto zapoznać się z tym, co proponowała i proponuje nasza konkurencja. Bardziej rozbudowany zestaw atrakcji dla dzieci? Wyjątkowe propozycje dla par? Szczególna oferta dla seniorów? Zainspirowani najciekawszymi i – co najważniejsze – najbardziej docenianymi przez gości pomysłami konkurencji dopracujemy własne pakiety świąteczne w każdym szczególe.

Pakiet świąteczny, dzięki któremu Twoje wyniki poszybują w górę

Każdy hotelarz, rozważając różne opcje ofert, chciałby mieć konkretną odpowiedź na pytania w stylu: „co by było, gdyby…”, prawda? Nasz system jest w stanie podać najbardziej prawdopodobną odpowiedź! W module analizy znajduje się kalkulator finansowy, który jest narzędziem do symulacji wskaźników. To właśnie tutaj możesz zobaczyć, co prawdopodobnie się stanie, jeśli zwiększysz średnią cenę pokoju przy założeniu mniejszej frekwencji o 0,2 punktów procentowych. Czy dzięki temu osiągniesz większy zysk czy może podniesienie ceny pokoi poskutkuje spadkiem przychodów? Odpowiedź przygotuje Cię to do podjęcia odpowiedniej decyzji.

Z kolei moduły budżet i prognoza dają wgląd w historię. Moduł pozwala na wpisywanie danych z uwzględnieniem tendencji i odchyleń między budżetem, a jego wykonaniem w latach poprzednich. Dane z rezerwacji pakietów pozwalają uzupełnić prognozę o przychody wynikające z tych rezerwacji (zabiegi SPA, gastronomia, czy usługi obce). Ręczna modyfikacja danych pozwala również uwzględnić wpływ czynników zewnętrznych, które według Państwa mogą oddziaływać na trendy rezerwacyjne w tym wyjątkowym czasie.

Pakiet świąteczny – co powinien zawierać

Po dogłębnej analizie dostępnych informacji czas wyciągnąć wnioski. Zastanówmy się, z czego powinien składać się idealny pakiet świąteczny i jakie informacje muszą być w nim zawarte.

Najważniejsze dla klientów informacje to:

  • Do kogo kierujemy nasz pakiet – pary, rodziny, seniorzy
  • Na ile nocy jest zaplanowany
  • Cena pakietu
  • Zawartość pakietu – noclegi, wyżywienie, zaplanowane atrakcje, opcje dodatkowe
  • Rabaty – o ile niższe są ceny w pakiecie
  • Czy gość może modyfikować pakiet – czy można coś dokupić i za ile

Im pełniejszy opis pakietu świątecznego i im więcej wiedzą klienci, tym lepiej czują się przygotowani na to, co ich czeka. Dokładny opis pakietów, liczne atrakcje oraz możliwość skorzystania z opcji dodatkowych – wszystko ma wpływ na decyzję gości.

Pakiety świąteczne – korzyść dla Ciebie i dla gości

Oferowanie pakietów świątecznych może pozytywnie wpłynąć na wynik finansowy, a dodatkowo na wizerunek hotelu. Dzięki pakietom, hotele są w stanie zachęcić klientów do dłuższych pobytów – w końcu to właściciel określa termin. Dopracowany pakiet sprawia, że jesteśmy przygotowani na każdą ewentualność i nic nie powinno nas zaskoczyć. Klienci, którzy decydują się wyjechać na święta, nie robią tego zazwyczaj spontanicznie. Są to zaplanowane wyjazdy, za które wcześniej płacą – to podnosi płynność finansową hotelu.

Pakiety świąteczne to również wiele korzyści dla gości. Jest to idealne rozwiązanie dla osób, które nie chcą spędzać świąt w domu. Hotel jest w stanie zapewnić im mnóstwo atrakcji, których nie mogliby doświadczyć w domu, jednocześnie przy zachowaniu świątecznej atmosfery. Do tego cena jednostkowego noclegu w pakiecie wychodzi taniej, chętniej więc wybierają taką opcję. A święta spędzone w Waszym hotelu pozostaną w ich wspomnieniach na długo.

Wasze doświadczenie połączone z dokładną analizą danych liczbowych z lat poprzednich oraz przeglądem działań konkurencji pozwolą stworzyć pakiety świąteczne, które zachwycą klientów i znacząco podniosą wyniki hotelu. Czasu coraz mniej, do dzieła! 🙂