Zalety telewizji hotelowej

Zalety telewizji hotelowej

Zalety telewizji hotelowej

Duża dostępność i niskie ceny sprzętu oraz bogata oferta telewizji satelitarnych spowodowały, że nawet najmniejsze hotele, hostele czy prywatne gospodarstwa agroturystyczne instalują odbiorniki telewizyjne w pokojach gościnnych. Jednak posiadanie telewizji hotelowej to nie tylko możliwość wyświetlania filmów, to także możliwość lepszego komunikowania się z gościem i zaproponowania mu szerszej oferty. Jakie zalety ma to rozwiązanie?

 

Zalety telewizji hotelowej

W czasach wzrastającej konkurencji na rynku usług hotelarskich posiadanie telewizji hotelowej staje się nie tylko wymogiem, ale też dodatkowym źródłem dochodu. Oczywiście podstawową funkcją urządzeń telewizyjnych w hotelu jest odbiór programów telewizji satelitarnej, lokalnej czy naziemnej, ale można je także wykorzystać do innych celów. Urządzenia te można wykorzystać do komunikacji i łączności, emitując na przykład własne programy, filmy czy bloki reklamowe. Wykorzystując te systemy, hotel może zorganizować telekonferencję dla swoich klientów.

Zalety telewizji hotelowej to również możliwość stworzenia hotelowego systemu interaktywnego czy związanych z tym usług internetowych.

Hotelowe systemy telewizyjne umożliwiają kontrolę wszystkich telewizorów na terenie hotelu. Dzięki temu wszystkie informacje o dodatkowych usługach błyskawicznie trafią do wszystkich klientów. Informacje dotyczyć mogą zwykłego budzenia, serwisu informacyjnego czy alarmu przeciwpożarowego. Wprowadzenie tych innowacyjnych rozwiązań stworzy możliwość uzyskanie dodatkowych zysków dla hotelu. Można je uzyskać poprzez udostępnienie płatnych kanałów telewizyjnych, internetowej wypożyczalni filmów, uruchomienie kanałów promocyjnych dla hotelowych reklam. Poza tym telewizja hotelowa może być wykorzystana do zautomatyzowania usług, takich jak automatyzacja rozliczeń czy obsługa hotelowa.

Telewizja hotelowa

Ostatnie badania jakości usług hotelowych jasno pokazują, że przychody ze zintegrowanej, systemowej telewizji hotelowej są wyższe niż tylko z płatnej telewizji. Telewizory z przeglądarką internetową czy przyłącza do laptopów w pokoju hotelowym zdecydowanie podwyższają standard usług i zwiększają możliwość zarobku. Klienci mogą dzięki temu uzyskać:

– dostęp do Internetu,
– filmy na żądanie,
– komunikaty pożarowe,
– obsługę konferencji,
– dostęp do informacji pogodowych,
– możliwość rozliczeń i regulacji rachunku,
– dostęp do wszystkich usług hotelowych i zewnętrznych,
– odbieranie wiadomości i wiele innych.

Jak widać system telewizji hotelowej pełni funkcję multimedialnego i cyfrowego centrum rozrywki dla klienta hotelu. Umożliwia on nawiązanie błyskawicznego kontaktu między nim a obsługą hotelową na każdym etapie pobytu. Zautomatyzowany system uczy się również preferencji gościa hotelowego. Wystarczy, że klient był choć raz w hotelu, następnym razem wszystko będzie przygotowane pod jego potrzeby. Czas budzenia, kanały telewizyjne, wiadomości, a nawet ulubione zamówienia.

Jak działa taka telewizja hotelowa? Odbiorniki telewizyjne podłączone są do zbiorczych anten, które są doprowadzone do wszystkich pomieszczeń hotelowych. W tych hotelach, które oferują obsługę zjazdów, kongresów czy innych dużych imprez powinno przewidzieć się instalację telewizji przemysłowej.

Jednak podstawową funkcją telewizji jest rozrywka. Dzięki nowoczesnemu systemowi, który oferuje system hotelowy, nowoczesna telewizja hotelowa daje możliwość zaoferowania gościom kanały dopasowane do ich preferencji. Mogą to być pakiety filmowe, muzyczne, naukowe, przyrodnicze czy informacyjne. To klient decyduje co będzie oglądał, a hotelarz ma możliwość określenia, które programy da w pakiecie za darmo, a za które gość musi dodatkowo zapłacić.

Jak widać dzięki pakietom usług dostosowanym do każdego gościa hotelowego, telewizor przestaje być tylko odbiornikiem, ale staje się centrum informacji multimedialnej oraz rozrywki. Jest także narzędziem ułatwiającym dostęp do wszystkich usług świadczonych przez hotel oraz umożliwia utrzymywanie stałego kontaktu z gośćmi nawet na długo po opuszczeniu przez nich hotelu.