RevPAR czy GopPar w analityce hotelowej?

Kondycję finansową obiektu świetnie oddają  wskaźniki sprawności operacyjnej hotelu. W analityce hotelowej ważne jednak, aby ustalić, który indeks dostarczy nam najdokładniejszych danych.  

RevPAR – klasyka analityki

Najpopularniejszym wskaźnikiem używanym do RevPAR czy GopPar w analityce hotelowej?oceny rentowności hotelu jest RevPAR (Revenue per Available Room). Dostarcza on informacji dotyczących przychodu na jeden dostępny pokój w postaci relacji bieżących stawek do obłożenia. Takie obliczenie ma jeden podstawowy błąd – nie uwzględnia kosztów hotelu – a więc daje niepełny obraz sytuacji finansowej obiektu.

GopPAR – uwzględnij też koszty

 

Ocena faktycznej wartości kondycji finansowej hotelu możliwa jest jeśli zaimplementujemy nowy –  rzadziej stosowany, choć dużo bardziej interesujący – wskaźnik GopPar (Gross Operating Profit per Available Room). Określa on  wynik operacyjny na jeden dostępny pokój i obejmuje nie tylko przychody, ale również koszty związane z prowadzeniem obiektu. Jego wartość to zysk operacyjny brutto podzielony przez liczbę dostępnych pokoi. Jest to najbardziej przydatny indeks dla właścicieli i dyrektorów hoteli.

Narzędzie do analizy wskaźników

Opcję graficznego przedstawienia tych wskaźników posiada program Profit Management Center. PMC to narzędzie wspomagające opracowywanie danych finansowych i statystycznych w celu zapewnienia kontroli i oceny działań w przedsiębiorstwie hotelowym.

Czy PMC sprawdzi się w Twoim hotelu? Sprawdź!

Co jeszcze potrafi PMC?

  • pozwala uzyskać branżowe wskaźniki RevPAR czy GopPar w analityce hotelowej?statystyczne dla pojedynczego obiektu lub sieci obiektów
  • przeprowadza ocenę kosztów, porównuje dane wg różnorakich kryteriów oraz określa warunki do realizacji budżetu
  • ułatwia  ustalanie budżetów rocznych i prognoz krótkoterminowych
  • pozwala na automatyczne importowanie danych z systemów zewnętrznych.

Jak PMC sprawdzi się w Twoim hotelu? Porozmawiaj z ekspertem!

A zatem RevPAR czy GopPar w analityce hotelowej?

O nowościach w analityce rentowności hoteli opowiadał na Hotel Marketing Conference 2016 dyrektor działu handlowego LSI Software – Michał Czwojdziński. Przedstawił  porównanie najbardziej popularnych wskaźników.

Oto prezentacja z porównaniem indeksów: Prezentacja

Jedna myśl nt. „RevPAR czy GopPar w analityce hotelowej?

  1. Pingback: WorldHotel - będziemy tam! - intelihotel

Możliwość komentowania jest wyłączona.